Bliv en del af en stolt vækstkommune
Med sine cirka 18.000 medarbejdere, cirka 225.000 indbyggere og flere end 1.000 årlige tilflyttere er Aalborg Kommune en stolt vækstkommune, som de sidste årtier har gennemgået en markant udvikling. Selvom kommunen strækker sig over mere end 1.000 km2, er der stadig kort afstand mellem mennesker og fra ord til handling. Og det er derfor, at man i Aalborg Kommune siger: Vi udvikler os sammen!
Vi søger nu en teamleder til afdelingen Arealer og Veje med fagligt ledelsesansvar for Team Vejforvaltning. Teamet er en del af forvaltningsgrenen Projekter og Koordinering i By og Land, som arbejder for at styrke og udvikle hele kommunen som en attraktiv bosætnings- og oplevelseskommune.
Som teamleder for Team Vejforvaltning er du med til at realisere en række nye projekter bl.a. klimaprojekter, separatkloakeringsprojekter og komplekse vejprojekter afledt af den kommende 3. Limfjordsforbindelse. Det gør du med et særligt fokus på at indfri kommunens mål og ambitioner for kvalitet og bæredygtighed.
Din rolle er dermed dobbelt, da du både er en del af den daglige opgaveløsning og har faglig ledelse. Budget- og personaleansvar ligger dog hos afdelingsleder for Arealer og Veje, Per Key Kristiansen, som du refererer til.
Dine ansvarsområder og arbejdsopgaver
- Faglig ledelse af dit team med fokus på arbejdsdeling, koordinering og kvalitetssikring af processer og produkter
- Have overblik over den samlede projektporteføljestyring
- Sikre erfaringslæring og udvikling af opgaveløsningen
- Arbejde på egne anlægsprojekter herunder koordinering på større gravearbejde og trafikafvikling
- Samarbejde med ledningsejere, entreprenører og andre relevante interessenter
- Sikre fremdrift på dit teams opgaver herunder vedligehold af vejafvanding, tømning af vejbrøde og broer / bygværker samt bidrage til fremkommelighed ved gener fra beplantning m.m.
- Klargøre dagsordenspunkter til administrativ og politisk ledelse
- Være sparringspartner for afdelingslederen og medvirke til budgetopfølgning og fakturering
Fagligt lederskab med fokus på kvalitet og uddelegering
For at lykkes i rollen får du brug for en relevant vejfaglig uddannelse, viden om vejarealer, ejerforhold og koordinering af ledningsarbejde samt solid erfaring inden for proces- og projektledelse af store, komplekse anlægsprojekter – heriblandt klimaprojekter. Har du derudover erfaring fra forsyningssektoren eller har prøvet kræfter med rådgivning, er det et plus.
Du får en nøglerolle i forvaltningen og skal derfor kunne navigere både i tæt samarbejde med forvaltningsledelsen og kolleger på tværs af organisationen. Det lykkes du med, for du er både robust og rummelig og går naturligt forrest. På den vis etablerer du dig hurtigt som en rollemodel for afdelingen, hvad angår den gode kvalitet og et højt fagligt niveau.
Som leder har du fokus på det gode samarbejde. Du besidder en god økonomisk forståelse og er en skarp kommunikatør, som evner at formidle komplekse problemstillinger på en forståelig måde.
Da du får ansvaret for dialogen med alle interessenter i projekterne, herunder facilitering af projekt- og styregrupper, er det samtidig vigtigt, at du er både helheds- og serviceorienteret. Du skal altså kunne sætte dig selv i brugerens sted og se tingene fra flere vinkler.
En attraktiv arbejdsplads med højt fagligt niveau
Som medarbejder i Aalborg Kommune får du rige muligheder for at dygtiggøre og udvikle dig. Derfor vil du løbende få tilbud om kompetenceudvikling i det daglige og gennem kurser og efter- og videreuddannelse – bl.a. en diplomuddannelse i ledelse.
Specifikt for området By og Land kan du se frem til at blive en del af en kultur kendetegnet ved frihed under ansvar og en stor passion for at skabe bæredygtig byudvikling af høj kvalitet. Man tager fælles ansvar, sparrer på tværs og spiller på den vis hinanden gode.
Lyder det interessant, så glæder vi os til at høre fra dig senest d. 3. juni.
Forventet startdato i jobbet er d. 1. august.
Som udgangspunkt er stillingen fuldtid, men vi er åbne overfor dine ønsker. Løn- og ansættelsesvilkår er efter gældende overenskomst. Lønnen aftales konkret ud fra baggrund og erfaring. Inden du tiltræder, skal du have kørekort, da nogle opgaver løses på forskellige lokationer i kommunen.
Aalborg Kommune ser mangfoldighed som en styrke, og vi opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold og handicap.
Spørgsmål?

