Let adgang til og fra verden
I en gammel hangar med et enkelt kontroltårn åbnede Billund Lufthavn i 1964. I dag har lufthavnen en passagerterminal på 40.000 m² og direkte flyvninger til mere end 120 destinationer; og med et stærkt rutenetværk og rollen som Danmarks luftfragtcentrum skaber lufthavnen let adgang til og fra verden.
Til Customer Service, som er en integreret afdeling i Cargo Handling Billund Airport (CHBA), leder vi netop nu efter en afdelingschef, som kan understøtte den fremtidige strategi med fokus på god ledelse, effektiv drift og høj servicekvalitet. Hvis det er noget for dig, kan du se frem til en nøglerolle med stor betydning for den samlede kundeoplevelse og mere specifikt følgende ansvarsområder:
- Have det overordnede ansvar for den taktiske og operationelle ledelse af Customer Service i tråd med CHBA’s strategi
- Sikre daglig ledelse og udvikling af teamledere med fokus på motivation, ejerskab og tydelig retning
- Varetage økonomiansvar for afdelingen herunder budgetopfølgning, overordnet bemandingsplanlægning, nøgletal og projektøkonomi
- Uddelegere ledelsesansvar og følge op på performance, trivsel og fremdrift i afdelingen
- Gennemføre ansættelser og afskedigelser samt sikre et trygt og professionelt arbejdsmiljø i henhold til Billund Lufthavns arbejdsmiljøpolitik
- Optimere processer og leverancer med fokus på kvalitet, effektivitet og kundetilfredshed – både internt og eksternt
- Sikre at afdelingen har de rette kompetencer og ressourcer til rådighed herunder fokus på uddannelse og faglig udvikling
- Bidrage aktivt til et motiverende samarbejde i CHBA-ledergruppen
Du får base i Billund med reference til direktør for området, Nicolai Krøyer. Du vil stå i spidsen for den daglige drift og udviklingen af teamet, som i dag består af 2 teamledere og 29 medarbejdere.
Rollemodel med integritet, ro og robusthed
Denne rolle kalder på en erfaren leder med stærk gennemslagskraft – en, som både kan sætte retning og skabe følgeskab. Det kræver erfaring med ledelse af ledere og evnen til at motivere, udvikle og skaffe resultater gennem andre.
Din ledelsesstil skal være tydelig med en oprigtig interesse for mennesker og en tro på, at det netop er dem, der gør forskellen i hverdagen. Hverdagen er dynamisk, og derfor er det vigtigt at kunne handle hurtigt og samtidig bevare ro og overblik, når tingene forandrer sig. Her er det en fordel, hvis du har erfaring med ledelse i en 24/7-drift, hvorfra du er vant til at skabe overblik og uddelegere i et højt tempo.
Det er en fordel med erfaring fra luftfragt, transport, indkøb af logistikydelser eller andre regulerede serviceområder – gerne med indsigt i komplekse processer og lovgivning. Derudover forventes stærke IT-kompetencer og gode dansk- og engelskkundskaber.
Sikker håndtering af fly – til tiden
Billund Lufthavn har en klar vision om at skabe gode og miljøvenlige fragtløsninger. Derfor navigeres der ud fra værdier om at være: ordentlig og troværdig, kompetent og professionel samt omsorgsfuld og nærværende.
Cargo Handling Billund Airport er et selvstændigt forretningsområde med eget P/L under Billund Lufthavn. CHBA råder over terminalbygninger på sammenlagt ca. 22.000 kvadratmeter udstyret til at klare omladninger mellem lastbil og fly, nedbryde og opbygge flycontainere og håndtere både koldt og varmt temperaturfølsomt gods. Der er desuden grænsekontrolstation i lufthavnen til håndtering af levende dyr (mest avlsdyr) til import og eksport.
Customer Service, som du skal stå i spidsen for, er CHBA’s primære kontakt til kunderne, som tæller op imod 200 forskellige luftfartsselskaber. I afdelingen er der skarpt fokus på gode og sikre arbejdsforhold samt på den enkelte medarbejders trivsel og udvikling, og som den nye afdelingschef vil du hurtigt opleve, at der er en åben og ærlig dialog.
OBS! Headhunter Peter Bang Fasting Bauer holder ferie i uge 28, 29, 30, og 31 og du kan derfor forvente forlænget svartid på din ansøgning. Vi glæder os til at dykke ned i dit CV på den anden side af ferien.



Spørgsmål?

