100 dages jubilæum: Et stærkt match på papiret og i praksis
Tidligere på foråret imponerede John Hornbech Christensen den øverste ledelse i NDI Group, som ejer Super Dæk Service – blandt andet på grund af sin grundige forberedelse, hvor han udarbejdede en udførlig besøgsanalyse over 32 af kædens 62 butikker samt nedfældede en plan for de første 100 dage i det nye job.
Og konklusionen må være, at forberedelse betaler sig, for det blev ganske velfortjent John Hornbech Christensen, der løb med jobbet som CEO. Nu – 100 dage senere – er han klar til at fortælle, hvordan matchet har vist sig at være i virkeligheden.
- Det, som Steen Ejlertsen og Peter Bauer fortalte mig under rekrutteringsprocessen, har vist sig at holde fuldstændig stik. Før jeg startede i mit nye job, havde jeg en idé om, at Super Dæk Service var en fantastisk virksomhed med nogle enormt dygtige mennesker og spændende forretningsmæssige potentialer. Og nu ved jeg med sikkerhed, at det er sandt.
Sådan lægger John Hornbech Christensen ud, da vi taler med ham 100 dage efter opstarten på sin nye arbejdsplads.
- I rekrutteringsprocessen i sin tid kom vi omkring den fulde tilstandsrapport – for nu at bruge jeres udtryk. Steen Ejlertsen og Peter Bauer gennemgik simpelthen K1’ere, K2’ere og K3’ere for virksomheden og stillingen, og derfor har jeg følt mig godt klædt på i forhold til, hvad jeg kunne møde af både muligheder og styrker – men også begrænsninger og potentielle udfordringer.
På sin vis begyndte en stor del af onboardingen faktisk allerede under rekrutteringsprocessen – men det er alligevel noget helt særligt at komme ud og opleve det i praksis!
Det er tydeligt at mærke, at det er en glad, tilfreds og spændt John Hornbech Christensen, vi taler med til den opfølgende samtale. Det match, der blev fundet i rekrutteringsprocessen, har fået liv i praksis og har indtil videre levet op til begge parters tårnhøje forventninger.
- Jeg har brugt tiden på at blive klogere på den virksomhed, jeg nu står i spidsen for ved at suge læring og oplysninger til mig fra besøgene i de forskellige afdelinger – og konklusionen er klar: Min organisation har en smittende passion omkring deres kunder, medarbejdere og fagområder, fastslår John Hornbech Christensen og fortsætter:
Jeg kan ærligt sige, at jeg har lært meget nyt hver eneste dag de sidste 100 dage, og det er ikke mindst takket være alle de medarbejdere, jeg har stiftet bekendtskab med rundt omkring i landet.
- Jeg er enormt glad for, at Steen Ejlertsen og Peter Bauer så matchet, som allerede nu har vist sin værdi – og ikke mindst for, at de bidrog til det bedst mulige grundlag for min opstart. Det er en kæmpe fornøjelse og har været helt overvældende godt indtil videre. Og her til 100 dages jubilæet tør jeg godt at spå, at den videre rejse bliver intet mindre end fuldstændig fantastisk!
Tilbage til oversigten