Det er dyrt at rekruttere, men alle pengene værd
For Ole Hardam Madsen er et rekrutteringssamarbejde en fornuftig investering, når man er sikret et professionelt og personligt rekrutteringsforløb, som ender i et langsigtet stærkt fagligt og menneskeligt ansættelsesmatch – og det får han som kunde hos HumanTrust.
- Indrømmet; i starten syntes jeg, at det var mange penge, og jeg var nervøs for, om jeg fik tilsvarende værdi retur. I dag er jeg glad for, at jeg tog chancen, og HumanTrust har vundet en trofast kunde.
Sådan siger Ole Hardam Madsen, som er COO ved GABBA og kunde hos HumanTrust gennem snart 6 år. Da samarbejdet startede i sin tid, var det vigtigt for ham med en rekrutteringspartner, der kunne matche GABBAs værdisæt og tilgang til innovation:
- Det er altid en prioritet for os, at vores samarbejdspartnere har forståelse for vores menneskelige værdier bl.a., som går på ærlighed, åbenhed og dedikation – og det matcher 1:1 med HumanTrusts mindset.
Hvor andre rekrutteringsbureauer udelukkende kigger på CV’et, så kigger HumanTrust på matchet set i forhold til kemi, personlighed og værdier og er på den måde grundige på et område, hvor mange andre ikke er, fortæller Ole Hardam Madsen og fortsætter:
Hos GABBA vil vi innovere, og det er tydeligt,
at HumanTrust er sat i verden for det samme.
- Jeg elsker, at I ikke er bange for at prøve ting af. Fx udleverer I først CV til kunden 15 minutter før, vi møder kandidaten. Det er innovativt og minimerer bias. Et andet eksempel er fra vores seneste rekruttering, hvor Marlie nytænkte screening-fasen. Hvor det normalvis er den ansættende part, der indkalder til samtaler, så valgte Marlie at åbne sin kalender op for, at interesserede kandidaterne kunne indkalde hende til 20-minutter-møder.
Den slags tiltag understreger i min optik jeres mod til at skubbe til de gængse grænser.
En fornuftig investering i det lange løb
Ifølge Ole Hardam Madsen er det en stor hjælp at kunne videregive rekrutteringsopgaven til en rekrutteringspartner i en travl hverdag, hvor mange andre presserende opgaver trækker i ham. Samtidig er det en lettelse at vide, at rekrutteringsarbejdet gøres grundigt og ordentligt med 100 procent dedikeret fokus på processen, hvilket øger chancen for det bedst mulige match.
En fejlansættelse kan nemlig være en dyr omgang. Det koster i tidsforbrug hos den ansættende part, på effektivitetsbarometeret hos medarbejderne og på tillidskontoen hos kunderne. Til sammen kan det i værste fald løbe op i mange hundrede tusinde kroner for en forretning.
- Ja, det koster at bruge en rekrutteringspartner – men det kan også koste at lade være, og ser man på det lange perspektiv, så mener jeg, at det er en fornuftig investering. Jeg har fuld tillid til, at I finder nogle kvalificerede kandidater til os – det har jeg jo set gang på gang, understreger Ole Hardam Madsen og uddyber:
Marlie kender branchen som sin egen bukselomme,
og det har stor værdi med en rekrutteringspartner,
der ikke alene har forstand på rekrutteringsdisciplinen,
men også på de procedurer og begreber, som er
nærværende i vores hverdag.
- Vi er heldige, for vi får lov til at komme med til alt det sjove, mens I tager det kedelige for at sige det lige ud! Jeg kan få lov at fokusere på mit daglige arbejde, mens jeg ved, at Marlie er ude i marken og gøre det hårde rekrutteringsarbejde for mig. Jeg møder sådan set bare op til præsentationen, får udleveret et CV, læner mig tilbage i stolen og venter på at blive WAUW’et.
At spare det benarbejde er mange penge værd i en travl forretning som vores.
Tilbage til oversigten