Professionelt håndværk og opfølgning i topklasse

Jan Schytte - Salgschef hos STM Vinduer A/S

HumanTrusts grundighed og evne til at følge op resulterede i en succesfuld rekruttering hos STM Vinduer – en rekruttering som blev til flere af sin slags på grund af et stærkt kandidatfelt.

Da salgschefen hos STM Vinduer, Jan Schytte stod overfor at skulle sammensætte resten af sit sælgerteam, var det ham magtpåliggende at finde den helt rigtige rekrutteringsvirksomhed til at løfte opgaven.

- Det er for dyrt at gå på kompromis med rekruttering, både i kroner og ører og i forhold til kunder. Derfor henvendte jeg mig til HumanTrust. Med HumanTrusts placering i Jylland nåede jeg lige at overveje, om de kunne løfte en sjællandsk sælgeropgave som vores, men min overvejelse blev manet i jorden med det samme, siger Jan Schytte.

HumanTrusts branchekendskab viste sig at være lige stor på begge sider af Storebælt, og derfra gik jagten på at finde STM Vinduers næste Account Manager. Ud af de fem sælgere, som Jan Schytte har på sit team, har HumanTrust haft en finger med i spillet ved tre af sælgerne.

- Der er kutyme for, at man i branchen ansætter folk med stort kendskab til vinduer, men det er en tendens, som jeg er gået i mod, da jeg har mere fokus på at finde nogen, der kan sælge og har den rigtige profil. Derfor matchede jeg godt med HumanTrust og deres fokus på den personlige proces, siger Jan Schytte.

Her fremhæver salgschefen flere af HumanTrusts værktøjer, der adskiller sig fra, hvad han ellers har oplevet i forbindelse med rekruttering. Det gælder blandt andet den 100-dages plan, som hver kandidat skulle udarbejde og gennemgå til samtalen samt 20/5-listen.

- 20/5-listen er et super værktøj til at fremhæve, hvad der giver samt dræner den enkelte kandidat for energi. Det er en liste, som har fået meget ros ved de kandidater, jeg har ansat, fortæller Jan Schytte.

Salgschefen fremhæver også et andet punkt, hvor HumanTrust adskiller sig fra andre rekrutteringsbureauer.

- Det handler om opfølgning i høj kvalitet. Hele forløbet og HumanTrusts måde at følge op på har været i topklasse. Det ses i HumanTrusts professionelle måde at arbejde på, som ikke kun skinner igennem i rekrutteringen, men også i deres måde at kommunikere på. For eksempel gennem deres aktive LinkedIn-profil, deres bog om rekruttering og de artikler, som de skriver til forskellige aviser, slutter Jan Schytte.

Tilbage til oversigten