Allerede fra første kontakt kunne jeg mærke, at det her er anderledes
Oprigtig interesse, fuld tillid og løbende feedback. Sådan oplevede CCO Allan Pedersen fra NDI Group rekrutteringsprocessen hos HumanTrust – både som kandidat og som kunde.
- HumanTrust er anderledes. Det kunne jeg mærke allerede fra første kontakt. Jeg har sidenhen fået et fuldendt billede af, hvem HumanTrust helt nøjagtigt er, fordi jeg har siddet på begge sider af bordet; først som kandidat og efterfølgende som kunde.
Sådan fortæller NDI Groups CCO, Allan Pedersen, som har benyttet HumanTrust som rekrutteringspartner ved ansættelsen af en ny leder til dækvirksomheden.
- Der er meget, der kan gå galt, når man indgår et rekrutteringspartnerskab. Der er altid stort engagement og store løfter op til, at underskriften bliver sat på papiret. Så er det lidt som om, at engagementet nogle gange daler derefter. Lige pludselig er man kørt ud på et sidespor, feedbacken er mangelfuld, og processen føles rodet. Når man så endelig møder kandidaterne, stemmer de ikke overens med det, som man aftalte fra start.
Den slags venstrehåndsarbejde har jeg oplevet flere gange – men ikke ved HumanTrust. Den største forskel er nok, at der er en oprigtig interesse fra headhunternes side.
- Det har været tydeligt for mig både som kandidat og kunde. Jeg har følt mig involveret, fordi jeg løbende har modtaget både sms’er og mails omkring status, og den høje grad af personlig involvering har skabt en stor tryghed gennem hele processen.
For Allan Pedersen var det vigtigt at vælge et rekrutteringsbureau, som han kunne stå inde for. Det skulle være et bureau, der kunne løse opgaven og finde det bedste match til NDI Group – men som også kunne skabe en god oplevelse for de kandidater, der endte med ikke at få jobbet.
- Fordi jeg selv har været kandidat hos HumanTrust, så ved jeg, hvordan kandidater bliver behandlet, og den behandling kan jeg stå inde for. Jeg kan bl.a. huske, at jeg modtog fem gode råd til jobsamtalen over mail, som blev sendt i dagene op til, at jeg skulle møde virksomheden. Det gjorde, at jeg følte mig mere sikker. Modsat har jeg som kunde skullet afgive noget kontrol, som jeg er vant til at have, fordi HumanTrust først udleverer kandidaternes CV’er 15 minutter før samtalen.
Både kandidat- og kundeoplevelsen var helt unik.
Ved først at vise kandidaternes CV lige før samtalens start undgik Allan Pedersen at danne et forudindtaget indtryk. Han kunne knap nå at skimme CV’erne, inden næste kandidat stod foran ham. Derfor blev han nødt til at have fuld tillid til HumanTrusts headhunterne, Peter Bang Fasting Bauer og Steen Ejlertsen.
- Det kræver en enorm tillid, men den tillid var godt givet ud, for det viste sig jo, at vi sagtens kunne have ansat alle fire kandidater, vi mødte. De var nemlig spot on, fordi HumanTrust havde forstået os som virksomhed og levede op til de løfter, de gav fra start.
Tilbage til oversigten